piatok 12. februára 2016

Kuchyňa Seoulu / Kitchen of Seoul

Rozhodol som sa napísať tento jedálny špeciál, pretože kórejská kuchyňa ma zatiaľ prekvapuje každým dňom. Na úvod som si vybral jedlo, ktoré mi veľmi chutilo a je to vyprážaná buchta plnená medom, škoricou a mandľami. 
Tu ju máme ešte v detailnom zábere.

Navštívil som aj najznámejší market v časti s pouličným jedlom, kde predávali veľa dobre vyzerajúceho jedla.




 Buchty sú tu doslova na každom rohu, ale predsa sú tak trocha iné.
 Buchta plnená červenou fazuľou. Pre mnohých sa táto kombinácia môže zdať zvláštna, ale môžem vás uistiť, že veľkej väčšine z vás by určite chutila.


Larva osi. Teda ak som správne pochopil toho pána čo to predával. Dokonca mi jednu napichol na špáradko a ponúkol, aby som ochutnal. Ostal som chvíľu váhať, keďže jedlo malo svoju špecifickú vôňu. Potom predo mnou pán predavač jednu tú vec zjedol a ukázal mi, že je výborná a že mu chutí. Povedal som si, že už som jedol kadejaké iné potvory a teda by to bolo dobré ochutnať. V zápätí som si všimol vláčnosť a celkovú konzistenciu toho jedla, tak som sa vzdal akéhokoľvek pokusu toto jedlo konzumovať.

Zavítal som do tradičnej kórejskej reštaurácie, aby som si dal výborné a cenovo dostupné jedlo. Keďže som z jedálneho lístka veľa nevyčítal, tak som zvolil taktiku "mystery food", haha vysvetlivka pre tých, čo nepoznajú tento môj termín (výber jedla z textu (obrázkového) alebo pri šťastí výber z obrázka a uvidíš čo ti prinesú). Výsledok ? 1. lyžička zjedená, 2. lyžička vypľúvam, o ďalšie lyžičky sa nepokúšam.  Domnievam sa, že používajú záhadnú koreninu, ktorú nie som schopný skonzumovať.


Buchty na pare plnené mäsom :) taká veľká klasika Ázie.


V tomto jedle som zjedol iba ryžu. A čo je to červené? Tiež by som rád vedel. Čo vám môžem povedať naisto je, že ani toto som nebol schopný zjesť.

medové čipsy

Ryžové guľky: môžem povedať, že sú výborne a sladké.

výborné "snacky" v 7eleven

táto gulička je naplnená gaštanom, je výborná a sladká. Môžem ju prirovnať k wafliam s ošúpaným gaštanom.


Kórea je veľmoc zmrzlín. Vyrábajú rôzne zmrzliny od klasických až po tie úplne netradičné. Star wars zmrzka :D
Komu zima komu teplo ....  haha


Syrový koláč: môžme ho prirovnať k našej krémeške, až na to že bol syrový.


Čerstvé morské potvory.

alebo aj nie.


Suši za 1e úplne v každých potravinách v každom 7eleven. Chutí výborne, pretože je plnená tým čo pláva okolo Kórei. Tým mám na mysli čerstvosť na prvom mieste.

A kvíz na záver. Našiel som niečo záhadné medzi ovocím a zeleninou. Ak niekto z vás vie, čo to je, tak mi napíšte buď do komentára alebo do správy. Prajem vám pekný večer. 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára